J'avais sauté une page de messages. En ce qui concerne les histoires de virus, je cite Snopes.com :
Citer:
The wake of Osama bin Laden's actual killing by U.S. forces in May 2011 spawned a number of messages purporting to include or link to news stories, pictures or videos of a dead Osama bin Laden which were vectors for transmission of malware. Scammers have also been using the "search engine poisoning" technique, purporting to offer bin Laden-related material on web sites in an effort to trick search engines into listing web pages loaded with malware in their search results. The FBI warned computer users to:
Exercise caution when they receive e-mails that purport to show photos or videos of Usama bin Laden's recent death. This content could be a virus that could damage your computer. This malicious software, or "malware," can embed itself in computers and spread to users' contact lists, thereby infecting the systems of associates, friends, and family members. These viruses are often programmed to steal your personally identifiable information.
Il y a donc bien des gens qui profitent de la curiosité des autres au sujet de la mort de Ben Laden pour diffuser des malwares et il y a donc bien des raisons d'être prudents.
Bouflib a écrit:
En général, les virus sont pour ceux qui sont sous Windows... Et les personnes sous Mac ou sous Linux n'ont rien à craindre... Comme d'habitude c'est du grand n'importe quoi.
Je déplore également que France 2 ait mis en garde ses téléspectateurs sans ajouter "...sauf pour ceux d'entre vous qui sont sous Mac ou sous Linux". Il viendra un jour où les médias devront reconnaître l'existence de ces minorités opprimées.
Raava a écrit:
Le président de la république, le pape, la reine d'Angleterre, le site du premier alunissage et Paul Binocle, j'en entant souvent parler sans jamais les voirs en vrais.
Paul Binocle a été assassiné par Kennedy juste après son alunissage (je l'ai lu sur internet).

Sage à ses heures, idiot le reste du temps.
Horaire inconnu.